دانشگاه هالیچ استانبول | پذیرش تضمینی ، شهریه ، ویدیو

دانشگاه هالیچ استانبول ترکیه
  • آخرین بروزرسانی در تاریخ 6 آذر 1401 تیم تحریریه کیان مهاجر

    دانشگاه هالیچ استانبول ترکیه (Halic university)

    دانشگاه هالیچ استانبول Halic university
    ارزیابی دانشگاه غیر تایید وزارت بهداشت ایران
    غیر تایید وزارت علوم ایران
    سال تاسیس 1998 میلادی
    نوع دانشگاه خصوصی
    تعداد دانشکده 6
    موقعیت دانشگاه قسمت اروپایی شهر استانبول ترکیه
    رتبه جهانی QS 3966
    رتبه در ترکیه 81
    زبان تحصیل ترکی / انگلیسی
    شعار دانشگاه
    نحوه پذیرش بدون آزمون با سوابق تحصیلی / با آزمون

    دانشگاه هالیچ یکی از دانشگاه های خصوصی کشور ترکیه می باشد که در سال 1998 فعالیت خود را آغاز کرده است. این دانشگاه توسط بنیاد بیزیم (بنیاد خیریه حمایت از کودکان لوسمی)، در شهر زیبا و توریستی استانبول تاسیس شده است و هر ساله پذیرای دانشجویان داخلی و بین المللی در تمامی مقاطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری است. این دانشگاه هم اکنون دارای 10 هزار دانشجوی فعال می باشد.

    دانشگاه هالیچ در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد. شهر استانبول یکی از پرجمعیت ترین شهر های کشور ترکیه بوده و با بناهای تاریخی و فرهنگی و همچنین مناظر سرسبز و ساحل زیبای خود، محیط بی نظیری را برای دانشجویان بین المللی فراهم می آورد.

    دانشگاه هالیچ استانبول برنامه های ویژه

    دانشگاه هالیچ تاکنون پذیرای 18 هزار دانشجو از سرتاسر جهان بوده و در حال حاضر دانشجویان غیربومی فراوانی در این دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند.

    دانشگاه هالیچ از واقعیت مجازی در کنار آموزش به صورت تکمیلی استفاده می کند. برای مثال از شبیه سازی جراحی و مکان یابی به ترتیب برای دانشجویان پزشکی و معماری استفاده می شود.

    تمرکز اصلی این دانشگاه در طراحی و خلاقیت بوده و همچنین به دانشجویان در رشد فردی آن ها کمک می کند.

    رنکینگ دانشگاه هالیچ استانبول

    طبق رتبه بندی Times Higher Eduvation و بررسی ۱۳۰۰ دانشگاه از میان ۹۲ کشور جهان، دانشگاه هالیچ توانسته است در میان ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان قرار بگیرد. این دانشگاه رتبه های ۳۰۰ و ۴۰۰ را در حوزه مصرف مسئولانه و دسترسی به انرژی پاک و نیز در حوزه آموزش در جهان را بدست آورده است.

    مدرک-دانشگاه-هالیچ

    علاوه بر این، دانشگاه هالیچ طبق آخرین رتبه بندی توانسته است رتبه ۳۷۹۴ را در میان برترین دانشگاه های جهان و رتبه ۷۴ را در میان برترین دانشگاه های کشور ترکیه بدست آورد. این دانشگاه مورد تائید وزرات علوم و بهداشت ایران نمی باشد.

    نحوه پذیرش و ورود به دانشگاه هالیچ

    ازآنجایی‌که دانشگاه هالیچ ترکیه یکی از دانشگاه‌های خصوصی معتبر و موفق این کشور است، معیارهای مشخصی را برای دانشجویانی که قصد دارند در این دانشگاه پذیرش بگیرند، قرار داده است.

    فارغ-التحصیلان دانشگاه هالیچ

    به‌طورکلی دانشجویان بین‌المللی در ترکیه بر اساس نوع دانشگاه موردنظر و نوع رشته‌ای که انتخاب می‌کنند، شرایط پذیرش متفاوتی دارند. اما در این دانشگاه دانشجویان بین‌المللی باید از طریق Gyanberry  برای دریافت یک پذیرش بدون مشکل، اقدام کنند.

    بدین صورت که پس از پرکردن فرم درخواست برای هالیچ استانبول، از شما درخواست می‌شود که مدارک موردنیاز را طبق لیست زیر ارائه دهید.

    • پاسپورت
    • ریز نمرات تحصیلی دبیرستان
    • دیپلم دبیرستان شما
    • نمره تافل IBT 72 یا PTE نمره ۵۵
    • انگیزه نامه (برای دانشجویان علاقه‌مند به رشته‌‌های پزشکی)
    • مدارک دبیرستان با مهر و تأیید وزارت آموزش‌وپرورش و وزارت امور خارجه

    اگرچه برای دریافت پذیرش در برخی از رشته‌های پرمتقاضی کارشناسی، معیار پذیرش متفاوت است و کسب نمرات تعیین‌شده در آزمون‌های زیر لازم است.

    • آزمون GMAT: نمره کسب‌شده باید حداقل ۵۵۰ باشد
    • آزمون GRE: نمره کسب‌شده باید حداقل ۲۸۰ باشد.
    • آزمون SAT: نمره کسب‌شده باید حداقل ۱۸۰۰ باشد.

    دانشگاه-هالیج-اسنانبول-امکانات

    حالا چنانچه درخواست دانشجو توسط دانشگاه هالیچ (Halic university) پذیرفته شود، نامه پیشنهادی مشروط بعد از یک هفته، به ایمیل متقاضی ارسال می‌شود. سپس درصورتی که دانشجو بخواهد نامه پذیرش رسمی دریافت کند، باید واریز غیرقابل استرداد شهریه را انجام دهد. حواستان باشد مبلغ ودیعه در نامه قبولی مشروط، قید خواهد شد. این مبلغ بعداً با ثبت‌نام در دانشگاه از شهریه متقاضی کسر خواهد شد که به‌طورمثال میزان آن برای متقاضیان پزشکی ۴۵۰۰ دلار است.

    مدارک ثبت نام دانشگاه هالیچ

    برای ثبت‌نام در دانشگاه هالیچ ترکیه دانشجویان متقاضی باید مدارک موردنیاز برای دریافت پذیرش از دانشگاه را قبل از ارسال درخواست، آماده کنند. از جمله مدارک موردنیاز ثبت‌نام، نامه موافقت دانشگاه است که داوطلب باید در ابتدا فرایند ثبت‌نام آن را تکمیل کند.

    بعد از آن نیز دانشجو باید در مدت‌زمان ۳۰ روزه، شهریه رشته‎‌ای که انتخاب کرده است را پرداخت کند. به طور مثال، میزان شهریه برای تمامی رشته‌ها به جزء پزشکی حداقل ۱۰۰۰ دلار و برای پزشکی حداقل ۴۰۰۰ دلار است.

    پردیس-دانشگاه-هالیچ

    در مرحله آخر، پس از دریافت تأییدیه نهایی، متقاضی باید مدارک لازم را همراه با ترجمه رسمی زبان ترکی و یا انگلیسی، ارسال نماید. مدارک لازم برای ثبت‌نام دانشگاه هالیچ استانبول به تفکیک مقطع تحصیلی در قسمت زیر ذکر شده است.

     مقطع کارشناسی:

    1. پاسپورت
    2. ریزنمرات دبیرستان
    3. مدرک دیپلم
    4. چند قطعه عکس
    5. گواهی آزمون‌های ورودی

    مقطع کارشناسی ارشد:

    1. پاسپورت
    2. ریزنمرات دوره کارشناسی
    3. مدرک کارشناسی
    4. دو توصیه نامه به همراه مهر و امضا
    5. حداقل نمره ۷۹ در آزمون انگلیسی تافل (در صورت تحصیل در رشته زبان انگلیسی)

    شهریه دانشگاه هالیک استانبول

    با توجه به رشته های گوناگون و مقاطع مختلف تحصیلی، هزینه و شهریه ها نیز متفاومت می باشد. همچنین شهریه دانشگاه های خصوصی نسبت به دانشگاه های دولتی به دلیل ارائه امکانات آموزشی و رفاهی برتر گران تر خواهد بود.

    • پزشکی (ترکی) : ۱۳/۰۰۰ دلار
    • پزشکی (انگلیسی) : ۱۶/۰۰۰ دلار
    • فیزیوتراپی (ترکی) : ۴/۰۰۰ دلار
    • فیزیوتراپی (انگلیسی) : ۴/۰۰۰ دلار
    • پرستاری (ترکی) : ۳/۵۰۰ دلار
    • پرستاری (انگلیسی) : ۳/۵۰۰ دلار
    • روانشناسی (ترکی) : ۳/۵۰۰ دلار
    • روانشناسی (انگلیسی) : ۳/۵۰۰ دلار
    • فنی و مهندسی (انگلیسی) : ۳/۵۰۰ دلار
    • معماری و هنر (ترکی) : ۳/۵۰۰ دلار

    بورسیه دانشگاه هالیچ تركيه

    با تحصیل در دانشگاه هالیچ تركيه دانشجویان بین المللی می توانند از ۲ تخفیف ویژه بهره‌مند شوند:

    1.  پنج درصد تخفیف جهت پرداخت شهریه سالانه (پرداخت یک جای مبلغ، قبل از آغاز ترم تحصیلی)
    2. پنج درصد تخفیف برای تحصیل هم‌زمان دو نفر از اعضای یک خانواده (خواهر و برادر) اعطاء می گردد؛
    3. بورسیه برای دانشجویان بین‌المللی با شرط ممتاز بودن (معدل بالا)

    متناسب با رشته تحصیلی و میانگین نمرات کلاس، دانشجویان بین‌المللی می توانند از تخفیف ۱۵ درصدی برای پرداخت شهریه استفاده نمایند. البته با پذیرش دانشجویان بین‌المللی از خاورمیانه و شرق اروپا، با برگزاری امتحانات دوره‌ای به نفر اول بورسیه ۱۰۰ درصدی در رشته پزشکی، نفر دوم و سوم بورسیه ۷۵ درصد و نفرات چهارم تا هشتم یک بورسیه ۱۵ تا ۵۰ درصدی اعطا می گردد.

    دانشکده ها و رشته های دانشگاه هالیچ

    دانشگاه هالیچ استانبول در 7 دانشکده و تعدادی مدرسه طیف گسترده‌ای از آموزش‌های آکادمیک را در اختیار دانشجویان متقاضی تحصیل در این دانشگاه قرار می‌دهد که نام رشته‌ها و دانشکده‌های این دانشگاه عبارت‌اند از:

    دانشکده علوم و ادبیات: رشته‌های فرهنگ و ادبیات آمریکا، ترجمه و تفسیر انگلیسی، ریاضیات، زیست شناسی مولکولی و ژنتیک (انگلیسی)، روانشناسی (انگلیسی) و زبان و ادبیات ترکی در این دانشکده تدریس می‌شود.

    دانشکده هنرهای زیبا: رشته‌های تحصیلی که در این دانشکده ارائه می‌شود عبارت‌اند از: کارتون و انیمیشن، طراحی پارچه و لباس، هنرهای آشپزی و طراحی گرافیک

    دانشکده مدیریت بازرگانی: در دانشکده مدیریت بازرگانی دانشگاه هالیچ رشته‌های روابط عمومی و تبلیغات، مدیریت بازرگانی (انگلیسی)، سیستم های اطلاعاتی مدیریت (انگلیسی)، علوم سیاسی و روابط بین الملل، گردشگری و تجارت بین الملل (انگلیسی) برای علاقه‌مندان این حوزه تدریس می‌شود.

    دانشکده معماری: تحصیل در رشته‌های طراحی صنعتی، معماری داخلی و معماری دانشگاه هالیچ که متقاضیان بسیاری دارد در مقاطع مختلف دانشجو می‌پذیرد.

    دانشکده مهندسی: رشته‌های مهندسی کامپیوتر (انگلیسی)، مهندسی الکترونیک برق (انگلیسی)، مهندسی صنایع (انگلیسی)، مهندسی مکانیک (انگلیسی) و مهندسی نرم افزار (انگلیسی) در این دانشکده ارائه می‌شود.

    دانشکده علوم بهداشت: در این دانشکده رشته‌های تغذیه و رژیم غذایی (انگلیسی)، مامایی، پرستاری (انگلیسی) و فیزیوتراپی و توانبخشی (انگلیسی) تدریس می‌شود.

    دانشکده پزشکی: دانشکده پزشکی دانشگاه هالیچ در رشته پزشکی عمومی دانشجو پذیرش می‌کند.

    فضای کلاس های دانشگاه هالیچ

    علاوه بر دانشکده‌های فوق مدرسه پرستاری، مدرسه حرفه ای تربیت بدنی و ورزش، هنرستان هنری و هنرستان فنی حرفه ای دانشگاه هالیچ در رشته‌های مختلفی به ارائه خدمات آموزشی می‌پردازند.

    پردیس های دانشگاه هالیچ

    دانشگاه هالیچ دارای 4 پردیس است:

    • Sütlüce Yerleşkesi
    • Şişhane Yerleşkesi
    • Levent Yerleşkesi
    • Beylerbeyi Yerleşkesi

    امکانات دانشگاه هالیک ترکیه

    دانشگاه هالیچ همه ساله رقمی بین 9000 تا 10000 نفر دانشجو در رشته‌های مختلف به‌صورت بومی و بین‌المللی ثبت‌نام می‌کند. آگاهی از سطح امکانات این دانشگاه می‌تواند تا حدود بسیار زیادی شما را با وجهه‌ی این دانشگاه آشنا کند.

    رویدادهای فرهنگی هنری

    دانشگاه هالیچ از نظر فرهنگی و هنری، دانشگاه بسیار فعالی است و همین موجب می‌شود تا کیفیت زندگی دانشجویانش در سطح بسیار خوبی قرار داشته باشد. این دانشگاه هر ساله میزبان رویدادهای فرهنگی و هنری مختلفی مثل نمایشگاه‌های مختلف هنرهای زیبا، هنرهای بصری، موسیقی و … است و دارای سالن ویژه و اختصاصی برای تئاتر نیز می‌باشد.

    باشگاه‌های دانشجویی

    جالب است بدانید که دانشگاه هالیچ دارای بیش از 30 باشگاه دانشجویی مختلف در زمینه‌های اجتماعی، ورزشی، فرهنگی، هنری و … می‌باشد. این امکانات تحصیل در ترکیه را برای دانشجویان لذت‌بخش‌تر می‌کنند و به دانشجو کمک می‌کند تا در کنار تحصیل، فرصت آشنا شدن با فرهنگ‌های مختلف را نیز داشته باشد.

    خوابگاه های دانشگاه هالیج

    خوابگاه دانشگاه هالیچ

    این دانشگاه به نیازهای اسکان دانشجویان خود بسیار اهمیت می‌دهد. خوابگاه‌های این دانشگاه در عین قرار گرفتن در بستر معاصر ترکیه، دارای امکانات بسیار مدرنی نیز هستند. در اختیار گذاشتن رستوران و کافه تریا، سیستم گرمایش مرکزی پیشرفته، سالن مخصوص لباسشویی، امکانات خوب برای تماس تلفنی، اتاق‌های جلسات و فعالیت‌های درسی و اینترنت 24 ساعته از جمله خدمات ارائه شده در خوابگاه‌ها برای دانشجویان است.

    ویدیو دانشگاه هالیچ

    ویدیو دانشگاه هالیچ در یوتیوب آپلود شده است درصورتی که میخواهید ویدیو رو در رسانه های داخلی مشاهده کنید بر روی لینک مشاهده ویدیو کلیک کنید .

    مهاجرت تحصیلی با کیان مهاجر

    اگر به این نتیجه رسیدید که برای اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه‌های کشور ترکیه، دانشگاه هالیچ استانبول بهترین گزینه برای شماست پس بهتره هرچه سریع‌تر وقت مشاوره رزرو کنید تا با کارشناسان با تجربه کیان مهاجر شرایطتون رو بررسی کنید و بدون دغدغه از این دانشگاه پذیرش تحصیلی بگیرید.

    سوالات متدوال دانشگاه هالیج 

    آیا مدرک دانشگاه هالیچ مورد تایید وزرات بهداشت و وزارت علوم ایران میباشد ؟

    دانشگاه ایستینیه باتوجه‌به شرایط بسیار خوبی که دارد که مورد تأیید کشورهای اروپایی و امریکایی است؛ متأسفانه مورد تأیید ایران نیست اما راهکارهایی برای تایید مدرک شما در ایران وجود دارد و تا به حال 18 هزار دانشجو از کشورهای مختلف در این دانشگاه تحصیل کرده‌اند.

    آیا دانشگاه هالیچ دارای خوابگاه برای دانشجویان است ؟

    بله ،دانشگاه هالیچ مجهز به خوابگاه دانشجویی است امکانات مدرن از جمله،رستوران و کافه تریا، سیستم گرمایش مرکزی پیشرفته، سالن مخصوص لباسشویی، امکانات خوب برای تماس تلفنی، اتاق‌های جلسات و فعالیت‌های درسی و اینترنت 24 ساعته از جمله خدمات ارائه شده در خوابگاه‌ها برای دانشجویان است.

    آیا برای اخذ پذیرش دانشگاه هالیج باید آزمون بدهیم ؟

    خیر شما با اقدام برای اخذ پذیرش دانشگاه هالیچ با موسسات طرف قرارداد میتوانید بدون آزمون در رشته های مورد نظر خود تحصیل کنید .

    دانشگاه هالیچ در کدوم بخش استانبول قرار دارد ؟

    این دانشگاه در بخش اروپایی استانبول واقع شده است .

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای


    آیا نیاز به مشاوره تخصصی دارید ؟

    فرم را پر کنید تا کارشناسان ما تماس بگیرند

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *